پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهار‌شنبه 27 بهمن 1400/ شماره 467
گروه پرمصرف نایلون و نایلکس وارد گود رقابت شد، افزایش نیما به 87 تومان رسید، دلار آزاد مجدد کانال 27 هزار تومان را از دست داد ، قیمت های بازار؛ عمدتا بدون تغییر، دستور بازرسی از پتروشیمی اروند و غدیر به ظن احتکار و مدیریت بازار، صعود مجدد برنت به 94 دلار، پایان کاهشی بورس تهران،

گروه پرمصرف نایلون و نایلکس وارد گود رقابت شد
به دلیل تعطیلی روز گذشته معاملات پلی تلین ها امروز در بورس کالا انجام شد و علی رغم افزایش عرضه ها، رقابت های گروه پرمصرف ها در بعضی کالاها بیشتر از هفته گذشته بود. خریداران کالاهای گروه سنگین تزریقی، سبک خطی و سنگین اکستروژن بیشتر از هفته سوم بهمن ماه به رقابت پرداختند. سنگین تزریقی از 2 تا 10 درصد به 5 تا 25 درصد، سبک خطی از قیمت پایه تا 2 درصد به 3 درصد رقابت و سنگین اکستروژن نیز از قیمت پایه به 3 تا 7 درصد رقابت رسیدند. گروه پت ها هم این هفته با رقابتی همانند هفته گذشته و در بالای مرز 20 درصد، معامله شدند. بخشی از افزایش رقابت ها را می‌توان ناشی از افزایش قیمت نیما و نفت دانست.

افزایش نیما به 87 تومان رسید
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از یکشنبه تا روز دوشنبه 48 تومان افزایش یافته بود، امروز نیز افزایشی بود و به 23 هزار و 945 تومان صعود کرد تا نسبت به یکشنبه 24 بهمن، 87 تومان افزایش داشته باشد. میانگین روزانه امروز نیز در کانال 24 هزار تومان بود.

دلار آزاد مجدد کانال 27 هزار تومان را از دست داد 
دلار آزاد امروز کاهشی شد و به کانال 26 هزار تومان عقب نشینی کرد و 26 هزار و 900 تومان قیمت خورد. دلار صرافی نیز که روز دوشنبه با 62 تومان افزایش 25 هزار و 337 تومان قیمت گذاری شده بود، امروز روند کاهشی به خود گرفت و با 77 تومان اُفت تا ساعت 16 به 25 هزار و 260 عقب نشینی کرد.

قیمت های بازار؛ عمدتا بدون تغییر 
با کاهش قیمت دلار، قیمت های بازار محصولات پلیمری، عمدتا بدون تغییر نسبت به قیمت های روز دوشنبه بود و در بعضی کالاها روند افزایشی محدودی، دیده می‌شد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس تنها گروه سبک فیلم بوذ که 100 تا 500 تومان افزایش داشت و سایر کالاها بدون تغییر ماندند یا تغییری جزئی داشتند. در گروه پ پ نساجی mfi بالاها به دلیل رقابت روز دوشنبه 700 تا 1000 تومان افزایش داشتند و mfi پایین ها بدون تغییر بودند. پ پ های شیمیایی نیز عمدتا با قیمت قبل پیشنهاد شدند. 

دستور بازرسی از پتروشیمی اروند و غدیر به ظن احتکار و مدیریت بازار
سازمان حمایت به دنبال عدم رعایت کف عرضه در گروه کالای PVC که منجره به رقابت در بورس کالا شده، با ظن و احتمال ارتکاب تخلف احتکار و مدیریت بازار، از سازمان صنایع استان خوزستان خواست تا به قید فوریت از پتروشیمی های اروند و غدیر بازرسی انجام شود.

صعود مجدد برنت به 94 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 93 دلار به پایان رساند، معاملات امروز را نیز با همین قیمت آغاز کرد اما در ادامه با 1.1 درصد افزایش مجدد به کانال 94 دلار صعود کرد.  قیمت این لحظه برنت: 94 دلار و 62 سنت. 

پایان کاهشی بورس تهران
شاخص کل بازار سرمایه که روز دوشنبه را افزایشی به پایان برده بود، امروز را اما کاهشی شد و  شاخص کل در پایان معاملات امروز با 846 واحد کاهش به 1 میلیون و 282 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟